Forgatókönyvíró Workshop

2014workshop 300pxBenépesült szombat délelőtt a Savaria mozi, sokan voltak kíváncsiak Köbli Nortbetre és a forgatókönyvírás fortélyaira.


Megtudtuk, hogy az írónak a szenvedélye az "üzemanyaga", hogy sok drámát kell olvasni, és nem árt a világban szemlélődő, mindenre rácsodálkozó alkatnak lenni. Többen  érdeklődtek a dokumentumfilm és a kisjátékfilm készítése közötti különbségekről, a karakterfejesztésről és a háttérmunkáról. Az ebédszünet után az alkotók a zsűri tagjaival értékelik a filmeket.


Köbli Norbert szerint jó a mezőny

A forgatókönyvíró worshop előtt Köbli Norbertet kérdeztük az eddigi tapasztalatairól. Mindt azt lapunknak elmondta, nagyon jó kezdeményezésnek tartja a rendezvényt, különösen, miután látta a beérkezett alkotásokat, melyek között dokumentum-, kisjáték- és kísérleti filmek voltak. Több mű is elnyerte a tetszését, összességében pedig színvonalasnak tartja a mezőnyt. „Egy dokumentumfilmet egész máshogy kell megítélni, mint egy kisjátékfilmet, és azt is másként, mint egy nagyjátékfilmet. Azt gondolom, hogy a beérkezettek között sok jó ötlet volt, és több olyannal is találkoztam, melyek jól kidolgozott alkotások voltak” – fogalmazott.

Szólt arról is, hogy a filmes szakma magyarországi helyzete egyre jobb. Létezik egy állami támogatási rendszer, melynek segítségével sok alkotó juthat szóhoz. Ez működik a mozi- és tévéfilmek esetében is, valamint fellelhetők olyan csatornák is, melyek lehetőséget adnak a magyar filmeseknek, hogy dolgozzanak. Véleménye szerint azt, hogy külföldön milyen az elismertség, már nehezebb meghatározni, mert nincs rendszer, melynek segítségével ezt mérni lehet. A fesztiválok számíthatnak mérvadóknak, ahol a külföldi nézők eldönthetik, hogy tetszett az adott alkotás, és kialakíthatnak egy képet Magyarországról. Jelenleg azonban nem áll rendelkezésünkre olyan adat, mely alapján kijelenthető, hogy jobb-e vagy rosszabb a filmes szakma nemzetközi helyzete, mint öt vagy húsz évvel ezelőtt.

View this photo set on Flickr
FEL